Hidup ini adalah 'REBEL'

Aku selesai melakar imej pelbagai bentuk yang berada dihadapan..ada 4 segi..3 segi..Piramid..bulat n sebagainya. Tiba giliran sessi interview..'Awak ada kenal sesiapa di dalam industri?'..huh!..soalan itu terus membuatkan aku berkata 'Tidak!'..itu suara 'rebel' aku..walaupun sebenarnya aku kenal 'AmirSab' aku selalu ikut semasa di Kuantan adalah seorang Arkitek.
Peristiwa itu berlaku ketika aku di interview semasa di ITM 25 tahun dahulu..nak masuk School of Architecture pun mesti ada 'kabel' ke? Hidup ini adalah pilihan..aku berhak menentukan pemikiran aku sendiri.

Petang itu aku di River Mersey..men-sketch bangunan batu-bata merah..fuh..giler banyak aku kena lukis batu-bata tu..haha..aku simplified kan ajer..aku belajar pemikiran itu di Sekolah Seni Kharisma Picțures..Sekolah ini sekolah belajar sendiri..eksperimen..berguru dengan rakan artist lain..berguru dengan industri..real-life kata omputih.
Ya..'Self Taught'..dari River Mersey aku berjaya berpamer di Galeri Shah Alam bersama kumpulan aku yang baru aku temui/kenal setelah kembali ke Malaysia...ironinyer Pameran itu dirasmikan oleh Bekas Presiden Persatuan Arkitek Malaysia(PAM)...uiihh..cerita 'Self Taught' ni akan bersambung lagi..next change..
Aku terlupa ke Muzium Beatles untuk tengok Yellow Submarine..

Adios !

Comments

Popular Posts