LE' TOUR de TOON - Apabila Tirai Dibuka

Jangan takut atau cuba melarikan diri!Hippo berwarna pink ini tidak merbahaya. Ia telah dilatih untuk hidup bersama manusia. Ya! bersama kemajuan tamadun manusia.


Anda mungkin akan terserempak dengannya di pantai-pantai terkenal di dunia..mungkin di pantai Miami..atau disekitar pantai-pantai di benua Eropah..pastinya anda akan menjumpainya di sepanjang pantai benua Afrika..Benua Asia mungkin..atau di kepulauan-kepulauan lautan Pasifik dan Atlantik.


Apa pun tentangnya dan dimana pun mengenainya ia tetap berasal dari benua Afrika dan hanya banyak terdapat disana. Mereka telah dibawa ke benua Amerika untuk dilatih sebagai penghibur.Ya! bersama-sama Kumpulan Kembara Sarkis, Hippo juga tidak ketinggalan.


Hey! Anak Zebra tu! Apa pulak ceritanya? Ya, itu anak Zebra dan mereka kebanyakannya dilatih sejak kecil lagi. Tidak kira la anak Zebra ke, anak Hippo ke, anak Zirafah ke atau anak Singa sekalipun. Mereka mempunyai jadual dan rutin harian yang teratur...mengenal erti disiplin..berlatih bersama manusia lain, para Artisan, ahli Akrobat, Pemusik dan sebagainya..mereka semua digelar 'Penghibur'.


Jangan terkejut jika Hippo ini pandai menari Tango...tengok sajalah aksinya itu..fuhh!!
 

Comments

Popular Posts