Cat's in The Cradle dan Realiti Kehidupan

Lagu Harry Chaplin ini telah di'Rock'kan oleh kumpulan Ugly Kid Joe dan aku menjadi backin vocal bersama rakan2 lain pada persembahan malam graduasi di ITM Arau 27 tahun dahulu..itu adalah persembahan kedua dalam hidup aku sejak persembahan akhir tahun darjah 2 di Sekolah Jengka 3 dengan nyanyian 'Bangau oh Bangau'..
Hidup ini penuh dengan KARMA..apa yang kau lakukan itu yang kau dapat balik..kekadang kita tak tahu samada itu adalah perbuatan baik atau tidak..putaran kehidupan yang mengajar kita apa makna sebenarnya..berjalanlah...berdudulah..berdirilah diatas kaki sendiri.
Hari ini aku mempunyai seekor anak kucing berumur 4 bulan..aku beri ia makan..tempat perlindungan..vitamin..pemeriksaan doktor..yang terbaik buatnya..kalau dalam lirik lagu tu ia adalah rangkap bagi 'Silver Spoon"...
Apa yang aku dapat bila kucing itu besar nanti? Paling lama pun umur dia akan sampai 15tahun dan aku pula ketika itu mencecah umur 60 tahun....jawapannya ada didalam lagu Harry Chaplin ini yang diciptanya pada tahun 1974..

Selamat Mendengar


Comments

Popular Posts